Ondersteuning bij online marketing

Online marketing is een zeer breed begrip. Het omvat zo’n beetje alles met wat te maken heeft met de online identiteit van jouw bedrijf. Het belangrijkste is dat je met behulp van online marketing meer resultaat kunt halen uit een webshop of website.

Het gaan om je grafische huisstijl maar ook om marketingtools die je gebruikt om de adverteren op diverse kanalen. Die kanalen hoeven niet alleen zoekmachines zijn, maar het kunnen ook social media pagina’s zijn.

Het is van groot belang om de online identeit op orde te hebben. Een luxe Engelse term hiervoor is branding. Met de juiste branding zorg je voor herkenning bij je doelgroep.

Hoewel wij geen marketing bureau zijn, kunnen wij op heel veel vlakken ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van allerlei kanalen en deze koppelen waar nodig. Of het uitwerken en opzetten van technische en grafische content. Wanneer je met een externe partij werkt is het altijd verstandig om een developmentpartij als sparringspartner te hebben.

Afhankelijk van de doelgroep en de wensen kun je gebuik maken van verschillende online diensten om te adverteren. Bepaalde producten scoren bijvoorbeeld alleen goed op Marktplaats waar andere weer beter scoren met behulp van Google advertenties. Samen met de klant kijken wij naar de behoeften en zorgen wij voor een passende oplossing.

Dit is online marketing

Je kan online marketing vanuit meerdere invalshoeken aanvliegen. Je kiest een strategie die past bij het behalen van de doelen om zo meer resultaat of conversies uit jouw webshop of website te halen. Een doel kan zijn dat iemand het contactformulier of offerteaanvraag invult op een website, dit heet lead generatie. Een ander doel is het aanzetten tot een aankoop in een webshop, zogenaamde conversies. Sommig bedrijven hebben als doel om meer naamsbekendheid te genereren en merk positionering, dat heet branding. En wanneer je website net vernieuwd of verbeterd is wil je beter vindbaar worden in zoekmachines, zoekmachine optimalisatie (SEO).

Online marketing is op te delen in de volgende categorieën:

  • Zoekmachine adverteren (SEA)
  • Display adverteren
  • Social media marketing
  • E-mail marketing
  • Affiliate marketing

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren staat ook bekend als Search Engine Advertising (SEA). Met zoekmachine adverteren zorg je er voor dat jouw producten of webpagina’s bovenaan staan. Deze advertenties staan meestal bovenaan de pagina van de zoekmachines. Je kan met zoekmachine adverteren heel doelgericht adverteren, mits je de juiste parameters heb.

Het is van groot belang om het gedrag van bezoekers te meten op je webshop en website. Hierdoor kun je er bijvoorbeeld achter komen waarom bezoekers je webshop of website verlaten, of geen aankoop doen omdat bijvoorbeeld de aankoopknop op een onlogische plek staat.

Voor zoekmachine adverteren is het verstandig om landingspagina’s uitwerken. Landingspagina’s zijn promotiepagina’s waarop je kunt uitweiden over een product of dienst die je levert. Je kunt dit zien als een online folder over het product of dienst. De bezoeker wordt op de juiste manier geïnformeerd en kan gemakkelijk meer informatie aanvragen over het product of dienst.

Display adverteren

Bereik jouw doelgroep door op de website van anderen advertentie banners te plaatsen. Je kan op deze manier doelgericht een groot bereik behalen, omdat je zelf kunt aangeven op welke relevante websites je adverteert.

DIt is herkenbaar van display adverteren. Je scrolt een avond op een website omdat je opzoek bent naar nieuwe schoenen. Daarna zie je telkens die website terugkomen waarop jij hebt gekeken naar dat paar schoenen. Dit heet retargeting. De webshop probeert daarmee jouw bezoek om te zetten in een conversie; de aankoop van dat paar schoenen.

Sociale media marketing

De sociale media zijn tegenwoordig nog steeds de hype. Afhankelijk van de eisen worden er plannen opgesteld om welk sociale media te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld denken aan LinkedIn om vacatures te plaatsen of diensten aan te bieden. Ook kun je de consumenten benaderen door middel van Facebook. Facebook biedt tegenwoordig verschillende manieren om je website, product of dienst te promoten. Ook kun je met een bedrijfsfilm je bedrijf bekend maken in combinatie met een advertentie.

E-mail marketing

Bezoekers van jouw webshop of website kunnen zich inschrijven op de nieuwsbrief die je met enige regelmaat uitgeeft. In ruil daarvoor ontvangen ze bijvoorbeeld een kortingscode, whitepaper of e-book via de mail. Op deze manier probeer je leads te generen of conversies te laten plaatsvinden op je webshop. Deze nieuwsbrief kun je eenmalig grafisch herkenbaar en textueel correct opstellen, zodat je een basis hebt voor volgende nieuwsbrieven.

Affilatie marketing

Bij affilatie marketing beloon je de partij die bezoekers aanzet tot een daadwerkelijke aankoop van het product, een conversie. Meestal zijn dit bepaalde courtages. Je webshop moet hierop wel ingericht zijn, om zo te kunnen herleiden wie de bezoeker heeft aangezet tot verkopen en wat de affilatie courtage is voor die partij.

Onze formule voor jouw succes

Onze aanpak is betrokken en doelgericht. Wij komen graag vrijblijvend in gesprek. Tijdens dit kennismakingsgesprek komen we er achter welke successen en doelen jij graag met jouw webapplicatie, webshop, website, koppeling of automatiseringssoftware wilt bereiken. We leggen tijdens dit kennismakingsgesprek alles duidelijk uit, zodat jij precies weet waar we het over hebben. Zo weet je waar je aan toe bent en wat wij voor jou kunnen betekenen.

Tijdens de ontwikkeling van jouw webapp, webshop, website of automatiseringssoftware houden we van transparantie. We maken een projectplanning, zodat je weet wanneer je live kunt gaan. Je bent nauw betrokken bij het ontwerpen van jouw project. Het ontwikkeltraject kun je live volgen in onze testomgeving. Tevens houden we je op de hoogte door regelmatig de voortgang door te spreken.

Jouw project is klaar om live te gaan als alles naar wens is uitgewerkt. Het kan voorkomen dat het project uit meerdere fases bestaat. We nemen aan het einde van elke fase de vervolgstap door. Dit houdt in dat we met elkaar kijken naar de volgende fase en eventuele aanpassingen die kunnen worden gedaan.

Na de oplevering van jouw project blijven wij voor je klaar staan om je vragen te beantwoorden. Als er ontwikkelingen zijn die er voor zorgen dat jouw project een optimalisatieslag nodig heeft, kunnen we deze realiseren. We denken altijd weer graag met je mee.

Jacob van Dam ICT & zoekmachine optimalisatie (SEO) helpen je bedrijf verder

Wij optimaliseren websites en webshop zodat jij beter vindbaar bent in een zoekmachine. De optimalisatie moet je bedrijf helpen bij het beter vindbaar worden in zoekmachines. Of je nu fietsenmaker bent, bouwer, bakker of een groot productiebedrijf, wij helpen je verder.

Laat ons weten welke website of webshop jij wilt laten optimaliseren en zet een eerste stap naar verbeterde vindbaarheid van jouw bedrijf. Wij bellen jou!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.